Produkt |
A |
Metal Cleaner/Brake/
Cleaner |
Metal Protector
plus |
Multigliss5 in
1 |
Typ |
Zawiesina stałego środka smarnego
w oleju mineralnym |
Kombinacja rozpuszczalników |
Chroniący przed korozją roztwór
wosku w rozpuszczalniku |
Uwalnia rdzę, zabezpiecza metal,
usuwa wodę, zabezpiecza od korozji, smaruje. |
Typowe
zastosowanie |
Dodatek olejowy do silników oraz
silnie obciążonych łożysk, prowadnic ślizgowych, wrzecion,
przekładni. |
Czyszczenie i odtłuszczanie hamulców,
sprzęgieł, części silników, styków elektrycznych i powierzchni
metalowych. |
Części magazynowane, lub transportowane,
jak formy, matryce, oprzyrządowanie maszyn, łożyska, inne
precyzyjne elementy stalowe. |
Demontaż poł. śrubowych, smarowanie
łożysk ślizgowych, zamki, zawiasy, łańcuchy i sworznie,
ochrona przed korozją maszyn i części zamiennych podczas
magazynowania lub transportu, osuszanie elementów elektrycznych. |
Właściwości |
ˇ Poprawia docieranieˇ Redukuje
tarcie i zużycie, szczególnie na początku i końcu operacji
ˇ Redukuje hałas
ˇ Dostarcza smarowania awaryjnego
ˇ Hamuje i redukuje zużywanie się przekładni wskutek korozji
ciernej |
ˇ Uwalnia szybko zanieczyszczenia
ˇ Nie koroduje
ˇ Po odparowaniu wolny od osadów |
ˇ Długotrwała ochrona przed korozją
ˇ Zgodny ze smarami
ˇ Niski współczynnik tarcia
ˇ Nie może zostać usunięty przed montażem
ˇ Przezroczystość pozwala łatwo identyfikować numer części. |
ˇ Dobra penetracja
ˇ Szybko usuwa naloty
ˇ Usuwa wodę i wilgoć
ˇ Własności smarne
ˇ Ochrona przed korozją |
Dane
fizyko- -chemiczne |
|
|
|
|
Kolor |
Biały |
Bezbarwny |
Bezbarwny przeźroczysty |
Przeźroczysty |
Skład |
Olej mineralny, dwusiarczek molibdenu,
stabilizator |
Rozpuszczalniki |
Wosk syntetyczny, środek antykorozyjny,
rozpuszczalnik |
Olej mineralny, stały środek smarny,
stabilizator, środek antykorozyjny, rozpuszczalnik |
Konsystencja, Gęstość,
Lepkość
Gęstość przy 20'C g/ml
Lepkość produktu (4DIN 53211), s |
0.89
12.5 |
-
- |
-
- |
0.85
12.5 |
Temperatura
Zakres temperatur
roboczych, C
Punkt zapłonu w nacz. odkrytym, C |
Zależy od użyt. oleju
- |
-
- |
-40 do +120
- |
-50 do +50
+64 |
Zdolność przenoszenia obciążeń,
ochrona przed zużyciem, trwałość
Tester 4-kulowy
Obc. zespawan,
DIN 51350 pt 2,N
Wżery zuż., DIN 51350 pt 3 ,mm pod obc. 400N, mm |
-
- |
-
- |
-
- |
1200
0.72 |
Ochrona przed korozją
Test słonej wody, ISO/R 1456, h |
- |
- |
510 |
- |
Rozmiar cząstki, DIN 51832, mm |
3.8 |
- |
- |
- |
Czas magazynowania, lata |
5 |
3 |
5 |
5 |
Opis techniczny |
71-0138-01 |
71-0280-01 |
71-0151-01 |
71-0230-01 |
Metoda
zastosowania |
Dodać 3% do oleju silnikowego,
5% obj. do smaru lub oleju przekładniowego, lub 10 % obj.
w przypadku szczególnie dużych nacisków. Używany we wszystkich
systemach smarowniczych np. zakraplacze olejowe lub centr.
systemy smarowania |
Natryskiwać na zabrudzone części
lub powierzchnie. Pozwolić odparować rozpuszczalnikowi.
Powtórzyć w przypadku dużego zanieczyszczenia. |
Natryskiwać na czyste powierzchnie.
Czas schnięcia ok. 90 min w temperaturze otoczenia. Dla
zwiększenia odporności na korozję należy nanieść kilka warstw.
Cieńszą powłokę można uzyskać poprzez rozcieńczenie środka
w spirytusie. |
Wstrząsnąć przed użyciem. Stosować
przez malowanie, natrysk lub zanurzenie.
W przypadku korozji odczekać aż środek spenetruje. Powtórzyć
zabieg jeśli to konieczne. |